چگونه هوش مصنوعی (AI) امروزه تکنولوژی نظارت تصویری را تغییر می دهد؟

امروزه هیجان زیادی در مورد هوش مصنوعی (AI) وجود دارد – و درست است.

هوش مصنوعی چشم انداز مدرن امنیت و نظارت  و نحوه تعامل کاربران با سیستم های امنیتی خود را به طرز چشمگیری تغییر می دهد. اما با همه صحبت هایی که در مورد پتانسیل هوش مصنوعی وجود دارد، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید: چه مشکلاتی امروز هوش مصنوعی به حل آن کمک می کند؟

نیاز به هوش مصنوعی

واقعیت این است که امروزه دوربین‌ها و ویدیوهای ضبط‌شده بسیار زیادی وجود دارد که اپراتورهای امنیتی نمی‌توانند با آن‌ها همگام شوند.

علاوه بر این، افراد بازه توجه کوتاهی دارند. هوش مصنوعی فناوری است که خسته نمی‌شود و می‌تواند داده‌های ویدیویی بیشتری را نسبت به انسان‌ها تجزیه و تحلیل کند.

این  تکنولوژی طراحی شده است تا مهم ترین رویدادها و بینش را به توجه کاربران جلب کند و آنها را آزاد کند تا بهترین کار را انجام دهند: تصمیم گیری های حیاتی.

امروزه دو حوزه وجود دارد که هوش مصنوعی می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر نظارت تصویری داشته باشد: جستجو و تمرکز توجه.

جستجوی سریعتر

تصور کنید امروز بدون موتور جستجو از اینترنت استفاده می کنید. شما باید هر بار در یک صفحه وب جستجو کنید و تمام محتویات آن را خط به خط بررسی کنید تا امیدوار باشید آنچه را که به دنبال آن هستید بیابید. این همان چیزی است که اکثر جستجوهای نظارت تصویری امروزی هستند: اپراتورهای امنیتی ساعت‌ها ویدیو را از یک دوربین در یک زمان اسکن می‌کنند به این امید که رویداد مهمی را که برای بررسی بیشتر نیاز دارند بیابند. اینجاست که هوش مصنوعی وارد می شود.

نقش هوش مصنوعی در امنیت امروز دگرگون کننده است ونمی توان آن را انکار کرد. نرم افزار مدیریت ویدئویی مبتنی بر هوش مصنوعی به کاهش زمان صرف شده برای نظارت کمک می کند و اپراتورهای امنیتی را در مشاغل خود کارآمدتر و موثرتر می کند. با حذف نیاز به تماشای مداوم صفحه‌های ویدئویی و خودکار کردن عملکرد “تشخیص” نظارت، فناوری هوش مصنوعی به اپراتورها اجازه می‌دهد تا روی آنچه که انجام می‌دهند تمرکز کنند: تأیید و اقدام در مورد رویدادهای مهم.

توجه متمرکز

توانایی هوش مصنوعی در کاهش ساعت‌های کار به چند دقیقه به‌ویژه وقتی به کاهش تدریجی گستره توجه انسان فکر می‌کنیم بسیار مهم است. تمام اطلاعاتی که در یک روز معین به فرد ارائه می شود را در نظر بگیرید. آنها لزوماً به همه چیز توجه نمی کنند زیرا بیشتر آن اطلاعات نامربوط هستند. در عوض، آن‌ها آنچه را که مهم است و یا مهم نیست، اولویت می‌دهند و اغلب فقط بر اطلاعات یا رویدادهایی تمرکز می‌کنند که شگفت‌انگیز یا غیرعادی هستند.

وقتی فناوری هوش مصنوعی در یک سیستم امنیتی یکپارچه شود، این پتانسیل را دارد که عملیات امنیتی را به طور چشمگیری تغییر دهد. همانطور که تصویربرداری با وضوح بالا به یکی از ویژگی های اصلی دوربین های نظارتی امروزی تبدیل شده است، ارزش فوق العاده فناوری هوش مصنوعی آن را به عنوان یکی از اجزای اصلی سیستم های امنیتی امروز و آینده قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه